South Bohemia Classic oslavila desáté jubileum rekordní účastí

16.9.2019

Největší tuzemské setinové rallye South Bohemia Classic se v tradičním termínu na začátku září zúčastnilo 149 posádek klasických a sportovních vozů.

Setinová rallye je speciálním typem soutěže, ve které o vítězi rozhodují co nejpřesnější průjezdy cílovými fotobuňkami nebo tlakovými hadicemi. Těch bylo na šestnácti testech téměř třicet. Pořadí tedy určuje součet bodů, kdy za každou setinu sekundy odchylky od organizátorem stanoveného času dostanou posádky jeden trestný bod. Penalizováno je ale také zastavení ve zkoušce přesnosti, nedodržení trati nebo sražení kuželky vytyčující měřený úsek.

V nabitém seznamu přihlášených nechyběli kromě domácí špičky setinových rallye ani specialisté z Rakouska, Itálie či Maďarska, diváci mohli ve veteránech vidět i soutěžáky Marcela Tučka (Škoda Felicia, 1961), Vojtěcha Štajfa (Porsche 928S, 1984), Dominique Laurenta (DAF 55 Marathon, 1971) nebo moderátora TV Nova Reye Korantenga, jehož v československém kabrioletu značky Škoda navigoval ostřílený spolujezdec František Poláček. ExTrinerovu Škodu 130 RS pilotoval doma na jihu Čech jeho bývalý „mitfára“ Jan Pícha, za volant stejného speciálu, známého především ze sedminásobné účasti pořádajícího týmu ČK motorsport na Rallye Monte-Carlo Historique, usedlo další jméno známé z prostředí automobilových soutěží – Jindřich Kunc.

7

Dvoudenní soutěž měřila 415 kilometrů a posádky se podívaly na místa, která se jim za desetiletou historii nesmazatelně zapsala do paměti. Po startu na českobudějovickém náměstí si užily večerní průjezd historickým centrem Českého Krumlova, zavítaly do Holašovic, Prachatic, krajiny jihočeských rybníků, jely kolem lipenské přehrady, údolím Vltavy nebo malebnou přírodou Novohradských hor. Vrcholem akce, připravované organizátory květnové Rallye Český Krumlov, byla Grand Prix Kaplice, doplněna o výstavu vozů pocházejících z dílen Metalexu.

Přestože sobotní etapu provázelo sychravé počasí, atraktivní pole veteránů přilákalo oba dny k trase tisícovky diváků a účastníci si pochvalovali skvělou atmosféru. Nejlépe se s nástrahami jihočeského podniku popasovali mladoboleslavští manželé Tomáš a Kateřina Adamů, kteří dovezli svůj Ford Capri 2600GT z roku 1973 do cíle v Hotel Resortu Relax v Dolní Vltavici se ziskem pouhých 555 trestných bodů. Na druhé příčce absolutního pořadí skončili Petr a Tomáš Fialovi s o rok mladším BMW E9 3.0 CSi a třetí příčku obhájili bronzoví medailisté z let 2017 a 2018, posádka Škody 110 R (1978) Pavel Huňáček – Vojtěch Formánek. Kategorii Exclusive, vypsanou pro sportovní vozy mladší 30 let, ovládli Daniel a Simona Hříbalovi s vozem Porsche 911 (964), vyrobeným v roce 1992.

XI. ročník South Bohemia Classic se uskuteční ve dnech 4. a 5. září 2020.

Foto: Petr Skřivánek a Jaroslav Červ