Na startu veteránské South Bohemia Classic se představí skoro 150 vozidel

24.8.2017

Nablýskané stroje, které se do kronik motorismu zapsaly nesmazatelným písmem, budou ve dnech 8. a 9. září 2017 k vidění na jihočeských silničkách. Do osmého ročníku South Bohemia Classic, mezinárodní setinové rallye klasických a sportovních vozů, se zaregistroval rekordní počet 145 posádek!

V nabitém seznamu přihlášených je zastoupeno deset různých národností a 32 značek vozidel – jmenujme například Jaguar, Maserati, MG, Cadillac, Triumph, Austin Healey, Ferrari, Chevrolet, Porsche nebo Mercedes-Benz. Tuzemskou výrobu zastupují Škoda, Praga a Tatra.

Největší akce svého druhu na území České republiky odstartuje v pátek 8. září odpoledne z českobudějovického náměstí Přemysla Otakara II. Po několikahodinové přehlídce veteránů a sporťáků, provázené koncerty kapel Dixie Old Boys a ŠouflŠou, vyrazí první vozidlo na 117 kilometrů dlouhou trasu v 17:30. Itinerář zavede účastníky přes Hlubokou nad Vltavou, Svatý Jan nad Malší a centrum Českého Krumlova, kde bude pro diváky připravena večerní zastávka s moderovaným programem, do Dolní Vltavice. Na dění v Českých Budějovicích od 21 hodin plynule naváže audiovizuální festival Vltava žije.

Díky trase sobotní etapy, měřící úctyhodných 300 kilometrů, se účastníci projedou kolem Lipna, Novohradskými horami, rakouským příhraničím či poznají krásy rozlehlých rybníků na Třeboňsku. A právě náměstí světoznámého lázeňského města Třeboně bude hostit polední přestávku s obědem. Slavnostní galavečer spojený s vyhlášením vítězů se uskuteční v Hotelu RELAX v Dolní Vltavici.

Po oba dva dny čeká na soutěžní dvojice celkem dvanáct testů přesnosti, které jsou povětšinou situovány do center jihočeských měst a obcí, a tak příležitost vidět zblízka krasavce na čtyřech kolech budou mít například obyvatelé Chvalšin, Černé v Pošumaví, Nových Hradů, Chlumu u Třeboně, Trhových Svinů nebo Přídolí. Atraktivní bude také zkouška v areálu autocvičiště ÚAMK v krajské metropoli, jeden z testů se pojede přes marinu v Lipně nad Vltavou nebo na střeše budějovického Mercury centra.

Napsal Pavel Kacerovský, ČK motorsport